W OSIELSKU
REGULAMIN UŻYTKOWANIA SZAFEK SZKOLNYCH W ZESPOLE SZKÓŁ OSIELSKO
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin zwany w dalszej treści „Regulaminem użytkowania szafek” określa szczegółowe zasady oraz organizację użytkowania majątku ruchomego w postaci szafek szkolnych przez uczniów ZS w Osielsku.
2. Ilekroć w dalszej części będzie mowa o „Szkole” należy rozumieć, że mowa jest o ZS w Osielsku.
3. Ilekroć w dalszej części będzie mowa o „Radzie Rodziców” należy rozumieć, że mowa jest o Radzie Rodziców ZS w Osielsku.
4. Szafki szkolne są własnością Rodziców ZS w Osielsku wg ewidencji prowadzonej przez Radę Rodziców ZS w Osielsku.
5. Właścicielem szafek szkolnych może być również Rada Rodziców.
6. Rada Rodziców może wynajmować należące do Rady Rodziców szafki.
7. Zakupem i ewidencją użytkowania szafek szkolnych zajmuje się Rada Rodziców ZS w Osielsku,
8. Rodzice, którzy dokonali opłat za szafki otrzymują od Rady Rodziców certyfikat potwierdzający posiadanie szafki na własność.
9. Szafki szkolne znajdują się wyłącznie na terenie Szkoły w miejscu wyznaczonym przez Dyrekcję Szkoły i nie mogą być z niej wyniesione.
10. Właściciele szafek są zobowiązani do przestrzegania niniejszego regulaminu.
11. Rada Rodziców współpracuje z Dyrekcją Szkoły w zakresie prawidłowego użytkowania szafek szkolnych i ich właściwej dyspozycji.
12. Dyrekcja Szkoły, nauczyciele oraz pracownicy administracyjni mają prawo zwracać uwagę na wszelkie przejawy nieprawidłowości w zakresie: dysponowania, użytkowania oraz opłat za szafki szkolne.
13. Wgląd do ewidencji użytkowania szafek mają Dyrekcja Szkoły, członkowie Rady Rodziców.
§ 2. Podstawowe zadania i obowiązki użytkowników szafek
1. Szafki szkolne mają służyć uczniom do przechowywania ubrań, książek, pomocy naukowych oraz innych przedmiotów związanych z funkcjonowaniem ucznia na terenie szkoły.
2. Użytkownik szafki ponosi odpowiedzialność za jej zawartość.
3. Niedopuszczalne jest przechowywanie w szafkach szkolnych jakichkolwiek substancji chemicznych lub biologicznych mogących stwarzać zagrożenie dla społeczności szkoły.
4. Kategorycznie zabrania się przechowywania w szafkach alkoholu, wyrobów tytoniowych, środków odurzających oraz środków i przedmiotów uważanych za niebezpieczne.
5. Uczeń powinien przechowywać w szafce swoje rzeczy w taki sposób, aby zachować zasady higieny i bezpieczeństwa
6. Uczeń nie powinien przynosić rzeczy i przedmiotów nie związanych z czasem pobytu w szkole, a w szczególności przedmiotów wartościowych, za utratę których szkoła nie ponosi odpowiedzialności.
7. Zabrania się dokonywania na zewnątrz szafki napisów, rysunków oraz innych działań mających skutek trwały.
8. Zezwala się na ozdobienie wnętrza szafki w sposób łatwy do usunięcia, natomiast nie wolno zakrywać otworów wentylacyjnych w drzwiach szafki.
9. Uczeń nie może zamieniać się na szafki z innymi użytkownikami szafek.
10. Ewentualne kradzieże mienia oraz wszelkie uszkodzenia i usterki szafki powinny być bezzwłocznie zgłaszane przez ucznia do sekretariatu uczniowskiego
11. Pod koniec roku szkolnego użytkownik szafki zobowiązany jest do opróżnienia szafki ze wszystkich znajdujących się tam przedmiotów.
12. Uczniowie zabezpieczają swoje mienie, które przechowują w szafkach poprzez ich
prawidłowe zamykanie oraz nieudostępnianie szyfru innym osobom.
§ 3. Szyfry i zasady ich użytkowania
1. Uczeń otrzymuje szyfr do szafki i może ten szyfr zmieniać wedle własnego uznania w trakcie użytkowania szafki.
2. Aby nadać nowy szyfr należy w pozycji otwartej zamka nadać nowy szyfr np. 1-2-3-4. Po zamknięciu zamka zamek zapamięta nowy szyfr. Aby ponownie otworzyć zamek należy ustawić szyfr np 1-2-3-4. Każdorazowo, gdy zamek jest otwarty istnieje możliwość nadania nowego, dowolnego szyfru otwarcia.
3. Uczeń nie powinien udostępniać swojego szyfru innym osobom.
4. W sytuacjach szczególnych istnieje możliwość na wniosek ucznia użycia „Klucza Dyrektorskiego”
5. Klucz Dyrektorski znajduje się w sekretariacie szkoły.
6. Uczeń powinien tak dobrać szyfr aby mógł z łatwością go zapamiętać.
§ 4. Zasady zmiany własności szafek
1. Każdy rodzic posiadający certyfikat własności szafki ma możliwość odstąpienia szafki odpłatnie innemu Rodzicowi ucznia ZS w Osielsku.
2. Zmiana właściciela szafki musi zostać zgłoszona do Rady Rodziców.
3. Rodzice uczniów ZS w Osielsku mają także możliwość przekazania szafek na własność Rady Rodziców.
§ 5. Zasady opłat za wynajem szafek- dotyczy szafek należących do Rady Rodziców
1. Wysokość opłaty za użytkowanie szafki wynosi 50,00 zł za rok szkolny.
2. Każdy użytkownik otrzymuje w użytkowanie szafkę po dokonaniu wpłaty na konto Rady Rodziców.
3. Wynajem szafek odbywa się co roku aż do wyczerpania posiadanych przez Radę Rodziców szafek według kolejności zgłaszania przez Rodziców chęci skorzystania z najmu.
§ 6. Przypadki szczególne
1. W przypadku kiedy znany jest sprawca zniszczenia szafki szkolnej, ponosi on całkowite koszty związane z naprawą lub zakupem nowej szafki.
2. Postępowanie wyjaśniające w przypadkach szczególnych prowadzi Dyrekcja Szkoły.
3. Rada Rodziców ani Szkoła nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione
w szafkach szkolnych.
4. Uczeń na każde wezwanie Dyrekcji Szkoły powinien okazać rzeczy przechowywane
w szafce. W przypadku odmowy otworzenia szafki lub podejrzenia ucznia o
przetrzymywanie w szafkach zabronionych przedmiotów np. posiadanie substancji
odurzających, narkotyków, alkoholu lub innych substancji i przedmiotów Dyrekcja Szkoły ma prawo wglądu do szafki. W każdym takim przypadku sporządzana jest pisemna notatka.
W powyższym przypadku we wglądzie uczestniczą min. 3 osoby (w tym właściciel szafki lub jego pełnomocnik, ewentualnie przedstawiciel danej klasy).
5. W przypadku przeszukania przez Policję lub inne organy do tego uprawnione sporządzany jest protokół przeszukania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 7. Postanowienia końcowe
1. Środki finansowe uzyskane z gospodarowania szafkami szkolnymi są przeznaczane na:
a. bieżącą konserwację szafek (malowanie, naprawy, wymianę zamków itp.
b. odtworzenie stanu posiadania w przypadku całkowitego zniszczenia szafek.
c. utworzenie rezerwy finansowej związanej polityką gospodarowania szafkami.
2. Wychowawca klasy corocznie zaznajamia z treścią Regulaminu rodziców i uczniów klasy.
3. Regulamin wchodzi w życie po akceptacji przez Dyrekcję Szkoły oraz Samorząd
Uczniowski.
4. Wszyscy uczniowie Szkoły zobowiązani są znać, przestrzegać i stosować postanowienia niniejszego Regulaminu.
5. Za nieprzestrzeganie postanowień Regulaminu konsekwencje wobec uczniów wyciąga Dyrektor Szkoły zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
6. W sprawach nie unormowanych w niniejszym Regulaminie decyzje rozstrzygające podejmuje Dyrektor Szkoły w porozumieniu z Radą Rodziców.